1. Winnipeg Canada: de mooiste bezienswaardigheden en tips voor hip Manitoba
  2. Ranong Thailand: Pearl of the Andaman Sea
  3. Libanon reisgids
  4. Hong Kong reisgids
  5. Eleuthera Bahamas: Roadtrip Guide (inclusief restauranttips)
  6. Het nastreven van geluk op Aruba
  7. De perfecte stad aan zee met een kind – (m) een kinderboerderij houdt niet op
  8. Een reis naar Porto: waarom je (bijna) geen tips nodig hebt
  9. Cultuurweek – een week van muziek en festival
  10. Sevilla Insider Tips: een stad om te verblijven! Mijn reisverslag
  11. Flight Comb: Moeten we ons schamen – of verantwoordelijk vliegen?
  12. Panama – de link in Midden-Amerika
  13. Vrouwen die alleen reizen
  14. Costa Blanca Tips: mooiste plekken in en rond Alicante
  15. 5 redenen waarom ik van Berlijn hou
  16. Reis met weinig geld
  17. Reistrends 2019: 10 trends die we dit jaar meer zullen zien
  18. Reisideeën uit Bologna
  19. 2018: Een jaar van reisgeluk
  20. Ruimte besparen in je koffer met deze 7 tips!
  21. Ecotoerisme – wat betekent het eigenlijk?
  22. Reizen met de trein: reisgeluk op twee rails
  23. Moeten we een slecht geweten hebben om te vliegen?
  24. Reisideeën: Noors toerisme
  25. Een rondreis door Ierland door het noorden – hoogtepunten en insider tips
  26. De reis als identiteitsdrager
  27. Ja tegen meer Noorse reiservaringen!
  28. Reisgedachten uit India
  29. Een maand naar de bergen
  30. Op het punt om te drogen en te laten staan
  31. Reisgedachten uit Zuid-Afrika
  32. 2017: Een jaar van reisgeluk
  33. Turquoise werkt niet: mooiste plekken op Zakynthos (Griekenland)
  34. Een avontuurlijke reis is voorbij
  35. Heel erg bedankt! Een groet van The Lake Clinic
  36. Terug naar Sri Lanka!
  37. Droomreizen over de Middellandse Zee – Mijn favoriete plekken
  38. Geweld in Barcelona
  39. 5 tips voor verantwoord toerisme
  40. Een zomerdag – vakantie in Polen kan zo eenvoudig en magisch zijn
  41. Een zomer van natuur, cultuur en – geweldig weer!
  42. Wanneer de wereld verdwaalt
  43. Late Summer Blues
  44. Het interview in KK over alleen reizen
  45. Vluchten en broeikasgasemissies
  46. Duurzaam toerisme – wat betekent het eigenlijk?
  47. Een idyllisch eiland – hoogtepunten van Mallorca
  48. Tips voor Barcelona in 2 dagen
  49. Toen was de vreugde van het zien eenzijdig
  50. Paasvakantie – de ultieme vakantie?
  51. Verslag uit Amerika van Trump
  52. Een bezoek aan een drijvend dorp op Tonlé Sap
  53. Over de hele wereld lezen
  54. Poolnacht, sneeuwscooter en gewapende bewakers wachten
  55. Sommige reizen maken een grotere indruk dan andere
  56. 2016: een jaar van reisgeluk
  57. De drijvende moestuinen in Cambodja
  58. Het belang van het delen van verhalen over reizen
  59. Ik tel geen landen, maar ervaringen en ervaringen
  60. Desert Trip: de concertervaring van die tijd
  61. 21 reisvragen
  62. Mooiste strand Denemarken – mijn persoonlijke favoriet
  63. Reizen is dit alles
  64. Hoogtepunten van Marrakech – mijn 8 favoriete plaatsen
  65. Vakantie buiten het seizoen?
  66. Inspiratie voor een actieve vakantie
  67. Hey jij magisch Cape Kamenjak (Kroatië)
  68. 3 dagen in Valencia – hoogtepunten en sightseeingtips
  69. De Pijp Amsterdam – Tips voor een informele buurt
  70. Luxe onderweg – wat is het?
  71. Noorwegen in mei – de beste tijd!
  72. 4 dagen Schotland – Een rondreis met de huurauto
  73. Reisgeluk viert 5 jaar
  74. 16 tips voor diegenen die alleen willen reizen
  75. Achterland van Amsterdam: dagtocht naar de natuur
  76. Reist alleen naar Cinque Terre
  77. De reis gaat naar Japan!
  78. Finalist in competitie voor beste reisblog
  79. De beste reisblogger van Noorwegen
  80. Gelukkig nieuwjaar!
  81. Ambassadeur voor Impact Noorwegen
  82. 2015: Een jaar van reisgeluk
  83. Een vakantiehuis in Finland direct aan het meer
  84. Mooiste plekken in Hamburg: Treppenviertel in Blankenese
  85. 5 dingen waar ik niet zonder kan reizen
  86. Help Syrische kinderen te ontsnappen
  87. Insider-tips Wenen: van benauwd!
  88. Roadtrip naar Bohuslän
  89. Toen de zomer eindelijk kwam
  90. Mijn slechtste reiservaring
  91. Hola Meer, ik heb je gemist! Een korte vakantie op Mallorca in foto’s
  92. Een weekend in Hamburg: de mooiste plekken voor zonnige dagen (inclusief insider tips)
  93. Aan de andere kant – een fotowandeling op de Elbe | Onze insider-tips voor de mooiste plekken in Hamburg
  94. Van road trip naar road trip
  95. Vakantie op een woonboot … en je kunt weer een kind zijn
  96. 15 dingen die ik heb geleerd door alleen te reizen
  97. De kunst van het alleen reizen
  98. Boedapest in 3 dagen: mijn (geheime) tips voor je korte reis
  99. Ingepakt en klaar!
  100. Reisgedachten vanuit Washington DC
  101. Momondo Places-app
  102. Gratis ebook met New York-tips
  103. Korte reis Praag: praktische tips en hoogtepunten
  104. Van Porto naar de Douro-vallei: een dag in Pinhão
  105. Nieuwsbrief van Travel happiness
  106. Jordaan in Amsterdam – mijn favoriete plekken
  107. Een korte nieuwjaarsreis naar Warschau
  108. Vakantie in Malmö? Absoluut!
  109. KLM is #happytohelp
  110. Toerisme in Athene
  111. 2014: Een jaar van reisgeluk
  112. Göteborg op één dag
  113. Reistrends 2015
  114. De val van de Berlijnse muur 25 jaar
  115. Hoog vliegen
  116. Parijs low budget – is prima!
  117. Top 10 herinneringen van reizen
  118. 4 dagen Lissabon: insider tips voor je korte reis
  119. Istanbul: Verborgen bezienswaardigheden buiten de gebaande paden
  120. Ervaar Istanbul met het gevoel: Hé, hoe gek ben jij?
  121. Mijn beste tips voor Kopenhagen
  122. Goedkope hotels aan de oostkust van Sardinië
  123. Felicitaties voor de finale van de Supersaver Travel Blog Awards
  124. Reisfotografie
  125. Zo snel kunnen dingen misgaan
  126. Happy reis
  127. Londen in 3 dagen: tips voor een ontspannen uitje
  128. 13 memorabele reismomenten van 2013
  129. Wanneer een foto meer zegt dan woorden
  130. Rome: loopt naar de bezienswaardigheden van Rome
  131. Bed & Breakfasts: goedkope hotels in Rome
  132. Hamam in Istanboel.
  133. Wanneer een dollar een dagelijks loon is
  134. De twee gezichten van toerisme
  135. Cambodja. De genocide West keerde de rug toe
dinsdag, februari 18, 2020
  1. Winnipeg Canada: de mooiste bezienswaardigheden en tips voor hip Manitoba
  2. Ranong Thailand: Pearl of the Andaman Sea
  3. Libanon reisgids
  4. Hong Kong reisgids
  5. Eleuthera Bahamas: Roadtrip Guide (inclusief restauranttips)
  6. Het nastreven van geluk op Aruba
  7. De perfecte stad aan zee met een kind – (m) een kinderboerderij houdt niet op
  8. Een reis naar Porto: waarom je (bijna) geen tips nodig hebt
  9. Cultuurweek – een week van muziek en festival
  10. Sevilla Insider Tips: een stad om te verblijven! Mijn reisverslag
  11. Flight Comb: Moeten we ons schamen – of verantwoordelijk vliegen?
  12. Panama – de link in Midden-Amerika
  13. Vrouwen die alleen reizen
  14. Costa Blanca Tips: mooiste plekken in en rond Alicante
  15. 5 redenen waarom ik van Berlijn hou
  16. Reis met weinig geld
  17. Reistrends 2019: 10 trends die we dit jaar meer zullen zien
  18. Reisideeën uit Bologna
  19. 2018: Een jaar van reisgeluk
  20. Ruimte besparen in je koffer met deze 7 tips!
  21. Ecotoerisme – wat betekent het eigenlijk?
  22. Reizen met de trein: reisgeluk op twee rails
  23. Moeten we een slecht geweten hebben om te vliegen?
  24. Reisideeën: Noors toerisme
  25. Een rondreis door Ierland door het noorden – hoogtepunten en insider tips
  26. De reis als identiteitsdrager
  27. Ja tegen meer Noorse reiservaringen!
  28. Reisgedachten uit India
  29. Een maand naar de bergen
  30. Op het punt om te drogen en te laten staan
  31. Reisgedachten uit Zuid-Afrika
  32. 2017: Een jaar van reisgeluk
  33. Turquoise werkt niet: mooiste plekken op Zakynthos (Griekenland)
  34. Een avontuurlijke reis is voorbij
  35. Heel erg bedankt! Een groet van The Lake Clinic
  36. Terug naar Sri Lanka!
  37. Droomreizen over de Middellandse Zee – Mijn favoriete plekken
  38. Geweld in Barcelona
  39. 5 tips voor verantwoord toerisme
  40. Een zomerdag – vakantie in Polen kan zo eenvoudig en magisch zijn
  41. Een zomer van natuur, cultuur en – geweldig weer!
  42. Wanneer de wereld verdwaalt
  43. Late Summer Blues
  44. Het interview in KK over alleen reizen
  45. Vluchten en broeikasgasemissies
  46. Duurzaam toerisme – wat betekent het eigenlijk?
  47. Een idyllisch eiland – hoogtepunten van Mallorca
  48. Tips voor Barcelona in 2 dagen
  49. Toen was de vreugde van het zien eenzijdig
  50. Paasvakantie – de ultieme vakantie?
  51. Verslag uit Amerika van Trump
  52. Een bezoek aan een drijvend dorp op Tonlé Sap
  53. Over de hele wereld lezen
  54. Poolnacht, sneeuwscooter en gewapende bewakers wachten
  55. Sommige reizen maken een grotere indruk dan andere
  56. 2016: een jaar van reisgeluk
  57. De drijvende moestuinen in Cambodja
  58. Het belang van het delen van verhalen over reizen
  59. Ik tel geen landen, maar ervaringen en ervaringen
  60. Desert Trip: de concertervaring van die tijd
  61. 21 reisvragen
  62. Mooiste strand Denemarken – mijn persoonlijke favoriet
  63. Reizen is dit alles
  64. Hoogtepunten van Marrakech – mijn 8 favoriete plaatsen
  65. Vakantie buiten het seizoen?
  66. Inspiratie voor een actieve vakantie
  67. Hey jij magisch Cape Kamenjak (Kroatië)
  68. 3 dagen in Valencia – hoogtepunten en sightseeingtips
  69. De Pijp Amsterdam – Tips voor een informele buurt
  70. Luxe onderweg – wat is het?
  71. Noorwegen in mei – de beste tijd!
  72. 4 dagen Schotland – Een rondreis met de huurauto
  73. Reisgeluk viert 5 jaar
  74. 16 tips voor diegenen die alleen willen reizen
  75. Achterland van Amsterdam: dagtocht naar de natuur
  76. Reist alleen naar Cinque Terre
  77. De reis gaat naar Japan!
  78. Finalist in competitie voor beste reisblog
  79. De beste reisblogger van Noorwegen
  80. Gelukkig nieuwjaar!
  81. Ambassadeur voor Impact Noorwegen
  82. 2015: Een jaar van reisgeluk
  83. Een vakantiehuis in Finland direct aan het meer
  84. Mooiste plekken in Hamburg: Treppenviertel in Blankenese
  85. 5 dingen waar ik niet zonder kan reizen
  86. Help Syrische kinderen te ontsnappen
  87. Insider-tips Wenen: van benauwd!
  88. Roadtrip naar Bohuslän
  89. Toen de zomer eindelijk kwam
  90. Mijn slechtste reiservaring
  91. Hola Meer, ik heb je gemist! Een korte vakantie op Mallorca in foto’s
  92. Een weekend in Hamburg: de mooiste plekken voor zonnige dagen (inclusief insider tips)
  93. Aan de andere kant – een fotowandeling op de Elbe | Onze insider-tips voor de mooiste plekken in Hamburg
  94. Van road trip naar road trip
  95. Vakantie op een woonboot … en je kunt weer een kind zijn
  96. 15 dingen die ik heb geleerd door alleen te reizen
  97. De kunst van het alleen reizen
  98. Boedapest in 3 dagen: mijn (geheime) tips voor je korte reis
  99. Ingepakt en klaar!
  100. Reisgedachten vanuit Washington DC
  101. Momondo Places-app
  102. Gratis ebook met New York-tips
  103. Korte reis Praag: praktische tips en hoogtepunten
  104. Van Porto naar de Douro-vallei: een dag in Pinhão
  105. Nieuwsbrief van Travel happiness
  106. Jordaan in Amsterdam – mijn favoriete plekken
  107. Een korte nieuwjaarsreis naar Warschau
  108. Vakantie in Malmö? Absoluut!
  109. KLM is #happytohelp
  110. Toerisme in Athene
  111. 2014: Een jaar van reisgeluk
  112. Göteborg op één dag
  113. Reistrends 2015
  114. De val van de Berlijnse muur 25 jaar
  115. Hoog vliegen
  116. Parijs low budget – is prima!
  117. Top 10 herinneringen van reizen
  118. 4 dagen Lissabon: insider tips voor je korte reis
  119. Istanbul: Verborgen bezienswaardigheden buiten de gebaande paden
  120. Ervaar Istanbul met het gevoel: Hé, hoe gek ben jij?
  121. Mijn beste tips voor Kopenhagen
  122. Goedkope hotels aan de oostkust van Sardinië
  123. Felicitaties voor de finale van de Supersaver Travel Blog Awards
  124. Reisfotografie
  125. Zo snel kunnen dingen misgaan
  126. Happy reis
  127. Londen in 3 dagen: tips voor een ontspannen uitje
  128. 13 memorabele reismomenten van 2013
  129. Wanneer een foto meer zegt dan woorden
  130. Rome: loopt naar de bezienswaardigheden van Rome
  131. Bed & Breakfasts: goedkope hotels in Rome
  132. Hamam in Istanboel.
  133. Wanneer een dollar een dagelijks loon is
  134. De twee gezichten van toerisme
  135. Cambodja. De genocide West keerde de rug toe
Flight Comb: Moeten we ons schamen – of verantwoordelijk vliegen?

We hebben een nieuw woord gekregen: de “vliegenkam” van Zweden, dit nieuwe Zweedse woord voor 2018, heeft Noorwegen, kranten en grote delen van ten minste mijn Facebook-feed overgenomen. De vraag is: moeten we ons nu schamen voor uitgaan en vliegen? En niet in de laatste plaats: moeten we nu stoppen met vliegen?

Voor velen is vliegen een onderdeel van reizen, het verkennen van de wereld en überhaupt een manier van leven. Menig medewerker is afhankelijk van reizen per vliegtuig. Maar vandaag heeft het duidelijk een kant aan de negatieve impact van het klimaat. Erkenning dat de uitstoot van broeikasgassen een negatieve invloed op het klimaat heeft, is ook niets nieuws en dat vluchten het geweten kunnen beïnvloeden, is ook onbekend.

Afgelopen herfst ontmoette Erik Solheim een ​​boef toen hij dacht dat we geen slecht geweten moesten hebben om te vliegen, maar somde concrete maatregelen op waarvan hij denkt dat die het probleem van, onder andere, broeikasgasemissies zullen helpen oplossen. Hierover schrijf ik meer in “Moeten we een slecht geweten hebben om te vliegen?” (september 2018) waar ik dit bedoel:

[ 19459001] “Of we het” slecht geweten “noemen of we zijn bewuste consumenten, ik denk dat het verstandig is als we nadenken over waar we aan bijdragen en als reiziger.”

Terug in 2013 schreef ik post De twee gezichten van toerisme , waar ik mijn eigen relatie tot het klimaat, klimaatquota en het feit dat we meer dan ooit reizen aanspreek:

« We denken er niet graag over na. Dat de reizen die we maken schadelijk zijn voor de wereld waarvan we graag meer zouden willen zien. […] Maar is de oplossing om te stoppen met reizen? Ik denk het nauwelijks. ”

Zelfs meer dan een tijdje geleden gaat het om het onderwerp en daarom is het positief om een ​​nieuw woord in de woordenschat te hebben ingevoerd. Zolang we bewuster worden, denk ik dat het iets kan hebben. Maar hoe goed is het echt om schaamte in deze context te introduceren? En zijn vluchten teveel te wijten?

Een toekomst zonder vluchten?

Het is heel goed mogelijk dat 2019 het jaar zal zijn waarin meer van ons twee keer nadenken voordat we gaan vliegen. Maar betekent dat dat we niet langer exotische regio’s mogen ervaren, bijdragen aan de wereldeconomie, reizen tijdens een romantisch weekendje weg of jaarlijkse vriendschap in het buitenland?

Moeten we niet langer naar huis kunnen gaan naar het gezin in het oosten, noorden, zuiden of westen, zonder uren met de auto en met het resultaat dat we niet langer dan een paar uur in het kindertehuis kunnen zijn voordat we weer moeten terugkeren?

Het eerste, tweede en laatste punt dat ik zojuist heb gemaakt: de paasreis dit jaar ging naar Panama en Costa Rica en niet de Noorse Paasberg. Ik heb bijgedragen aan de wereldeconomie, hoewel ten koste van het klimaat.

Panama

Hier ben ik in Panama. De vlucht wordt gesponsord door KLM (de rest van de reis en het verblijf dat ik zelf dek). Ik heb zelfs klimaatquota gekocht via KLM’s programma CO2ZERO, dat verschillende bomen gaat planten in het regenwoud van Panama. Sommigen geloven dat het gaat om het verkrijgen van een beter geweten. Misschien is dat het ook. Maar de aankoop van klimaatquota draagt ​​zowel lokaal als wereldwijd bij.

Er is niet altijd een trein

Afgelopen weekend werd min of meer in de auto doorgebracht, breng Haugesunds boodschap terug voor de bevestiging van mijn nicht – dankzij de SAS-pilotenstaking. Want ja: ook al rijd ik een elektrische auto, en dit is de meest milieuvriendelijke manier waarop ik deze route kan afleggen, het is een lange weg tussen Haugesund en Oslo – meer bepaald 45 km (90 km heen en terug). En nee: er is geen trein tussen Oslo en Haugesund. Dus ik zou dit weekend liever vliegen, het was aan mij. Dan had ik meer tijd gehad met mijn familieleden daar, in plaats van de meeste tijd in de auto door te brengen. Maar misschien ben ik egoïstisch.

Sinds ik onlangs in Costa Rica was, is het relevant erop te wijzen dat dit een land is dat ernaar streeft om tegen 2021 koolstofneutraal te zijn. Niettemin is toerisme een aandachtsgebied daar – in een land waar biodiversiteit en natuurlijke hulpbronnen zijn wordt beschouwd als een belangrijk onderdeel van wat ze moeten laten zien aan hun bezoekers. Ik denk nauwelijks dat ze zich alleen richten op reizigers uit hun eigen land of buurlanden. Hoe gaat dit hand in hand? Overigens zijn er geen treinlijnen in Costa Rica, behalve rond de hoofdstad San José.

Frodig jungel

Het is mooi, weelderig en groen in de jungle. Hier uit Costa Rica

Vluchtverantwoordelijkheid over vluchtkam

Zoals ik aanneem is het voor het venture-toerisme versus klimaat in Costa Rica, ik denk dat we tegelijkertijd twee gedachten moeten hebben. We gaan niet stoppen met vliegen. Maar sommigen van ons kunnen het aantal vluchten verminderen, prioriteit geven aan directe vluchten wanneer we kunnen en we kunnen beter vliegen. Als consumenten kunnen we kiezen met wie we willen vliegen als we uitgaan en vliegen. Het thema van verantwoord reizen kan ook worden overgedragen aan klimaatverantwoordelijkheid en vluchtverantwoordelijkheid.

Het is mogelijk om schaamte een effectieve manier te voelen om patronen te veranderen, maar ik begrijp de term niet. Er is meer dan genoeg om op ons geweten te spelen zoals het is, en we ontvangen voortdurend nieuwe waarschuwingen over wat te doen en niet te doen, wat te eten en niet te eten, wat we wel en niet zouden moeten bedoelen. Ik geloof niet in schaamte als een goede oplossing, maar ik begrijp dat het effectief kan zijn. Wat ik vrees is dat het polariserend kan zijn en constructieve discussies, ontwikkeling en vooruitgang kan belemmeren.

Een verantwoordelijke reiziger zijn

In plaats daarvan wil ik een oplossing waarbij wij als verlichte consumenten onze eigen beoordelingen kunnen maken en doen wat we kunnen om onze consumentenmacht te beïnvloeden – politieke en bovenliggende actoren in toerisme. Politicus Eivind Trædal staat achter dit artikel in VG , waar hij het concept #togkry introduceert, schrijft over vliegtuigverantwoordelijkheid en dat we ongeveer 10.000 kilo broeikasgasemissies per hoofd uitstoten.

Laten we dus liever het principe van luchtverantwoordelijkheid voelen, in overeenstemming met verantwoord reizen. Laten we proberen verantwoordelijke, verlichte consumenten te zijn en onze consumentenmacht gebruiken om de wereld te veranderen en de luchtvaartindustrie, de treinindustrie en politici te beïnvloeden. Er is behoefte aan meer treinreizen en treinlijnen in Noorwegen, er is behoefte aan meer nachttreinen door Europa en er is behoefte aan een gemakkelijkere manier om een ​​treinreis over langere afstanden, over landen heen, te plannen. En dan is de wereld groter dan de omliggende gebieden in Europa.

→ Lees ook: Verantwoordelijke reistips

“Binnenkort” komen de elektrische vliegtuigen

Dus ik denk niet dat het realistisch is verwachten dat we stoppen met reizen per vliegtuig. We leven in een geglobaliseerde wereld, waar we afhankelijk zijn geweest van import en export van goederen, waar we collega’s over de hele wereld hebben en, ja, we reizen om de wereld te ervaren. We moeten gelukkig zijn, denk ik. We zitten niet graag op ons hoge paard ver hier in het noorden, waar we genoeg en meer hebben. Waar we onze eigen aard beschermen en niet noodzakelijkerwijs koste wat kost bezoekers willen. Als niemand de wereld ingaat en het ervaart, ontmoetingen met culturen en andere mensen – hoe gaat het met ons?

→ Lees ook: Het belang van het delen van verhalen over reizen

Ik heb geen idee wat de gevolgen zijn van wat Noorwegen noch de wereld om ons heen overkomt stop helemaal met vliegen, maar het is nauwelijks de oplossing om de luchtvaart te laten werken aan duurzamere manieren van vliegen. Tot nu toe heeft Avinor geïnvesteerd in een elektrisch vliegtuig, dat VG heeft getest en getest . Zelfs Avinor denkt dat de eerste elektrische geplande vliegtuigen in 2025 op de vleugels zouden kunnen staan.

De vraag die ik dan ga stellen, is natuurlijk de discussie over de duurzaamheid van de productie van de elektromotoren. Deze discussies zijn gekoppeld aan elektrische auto’s en, meer recent, de korte duur van de elektrische trappen.

We kunnen zelf de controle nemen

Het zou dus niet eenvoudig moeten zijn om een ​​inspanning te leveren om milieubewuster en verantwoordelijker te zijn. Maar totdat we de elektrische vliegtuigen zien, en zolang we blijven vliegen en de behoefte hebben om te vliegen, zijn er enkele stappen die we kunnen nemen om onze negatieve impact te verminderen.

Volgens , de Zweedse burgerluchtvaartautoriteit, vertegenwoordigt de luchtvaart 2% van de wereldwijde koolstofemissies , voor 3,5% negatieve emissies als ook andere gassen zijn inbegrepen. Het is dus niet noodzakelijkerwijs de luchtvaart die de slechtste in de klasse is – maar ongetwijfeld een belangrijke bijdrage aan het negatieve klimaat.

We kunnen ook zelf actie ondernemen om onze negatieve invloed te verminderen en meer bewuste consumenten te worden. We hebben een stem! Hier zijn acht stappen die we in dit verband kunnen nemen:

1. Luchtvaartmaatschappijen selecteren met focus op klimaat en duurzaamheid

In dit artikel over vliegreizen en broeikasgasemissies [ 19459008] Ik geef een lijst van 10 luchtvaartmaatschappijen en koppel ze aan hun eigen beleid inzake duurzaamheid en broeikasgasemissies. Een manier die een luchtvaartmaatschappij kan gebruiken om emissies te verminderen, is door biobrandstoffen te gebruiken. Op deze manier kan de CO2-uitstoot van het luchtverkeer met 80% worden verminderd. Nieuwere vliegtuigen en technologie die emissies verminderen, zijn een andere manier om de impact op het klimaat te verminderen.

2. We kunnen klimaatquota kopen

Natuurlijk is er discussie over dat dit effect heeft, maar het is een manier om nieuwe bomen te planten en bij te dragen aan lokale gemeenschappen, onder andere. Reisgeluk heeft het beleid om klimaatquota voor vluchten te kopen. Dit heeft via MyClimate steun verleend aan klimaatprojecten in het zuiden en heeft ertoe bijgedragen dat 312 hectare tropisch bos tot nu toe in Panama is geplant via het KLMZ-programma CO2ZERO. Als ik bijvoorbeeld met SAS vlieg, nemen ze mijn klimaatcompensatie via hun Eurobonus-programma.

3. We kunnen waar mogelijk directe vluchten kiezen

Volgens is dit rapport van Vista Analysis (2011) “de emissies per. Passages met betrekking tot de start zijn aanzienlijk, terwijl de emissies per persoon. per persoon / km is lager dan de uitstoot van een personenauto wanneer het vliegtuig de marshoogte heeft bereikt ».

4. We kunnen minder vlees eten

Volgens dit artikel in The Guardian is de vleesproductie verantwoordelijk voor 15% emissies die de opwarming van de aarde beïnvloeden in negatieve richting. Het vereist 28 keer meer landoppervlakte om rood vlees te produceren dan bijvoorbeeld varkensvlees en kip.

5. We kunnen elektrisch rijden

Ondanks de discussie over de ene milieuvriendelijker is dan de andere, verslaat een nieuw rapport van Bloomberg New Energy Finance [19459007 ] heeft vastgesteld dat uit een onderzoek van de grootste automarkten ter wereld blijkt dat de uitstoot van kooldioxide vorig jaar zelfs ongeveer 40 procent lager was dan bij elektrische auto’s dan bij benzine- en dieselauto’s.

6. We kunnen met de trein reizen wanneer mogelijk is

Nou, we zijn ver weg van het Europese treinnetwerk hier in het noorden. Daarom moeten we over het algemeen voldoende tijd hebben om treinen te kiezen in plaats van de wereld in te vliegen. Het treinnetwerk hier in het land is ook niet zo goed ontwikkeld als we zouden willen. Maar we kunnen waar mogelijk treinen nemen, wat ook een geweldige manier is om onderweg meer te ervaren. Hier zijn tips voor 12 leuke treinreizen.

7. We kunnen vaker skypen

In een wereld waar technologie het zo gemakkelijk maakt om wereldwijd te zijn, maar toch één scherm achter ons te zitten, denk ik De persoonlijke ontmoeting is cruciaal voor elk bedrijf en elke speler. We moeten gewoon de wereld in! We moeten communiceren, praten, lichaamstaal lezen en relaties opbouwen.

Maar moeten we reizen voor een korte vergadering? Kunnen we het in plaats daarvan op het scherm opnemen en meer vergaderingen verzamelen voor een beter geplande reis?

8. Hebben we echt het nieuwe kledingstuk nodig?

De kledingindustrie is ook verantwoordelijk voor een grotere uitstoot dan de luchtvaart, zie e r dit artikel , waarin staat dat 8% van de uitstoot van broeikasgassen is gerelateerd aan kledingproductie. Dus – heb ik de nieuwe kleren echt nodig? En moet ik niet liever investeren in goede kwaliteit die langer meegaat?

→ Moeite waard om te lezen: Kun je vliegen zonder je te schamen? in Zweedse Res.

Wat vind je van het thema? Wat vindt u van het nieuwe woord “vliegende kam” en heeft dit invloed op u en uw reisgewoonten?

Ik hoor het graag van je, hetzij hier in de comments of per e-mail post@reiselykke.com


Voor informatie:

Ik reis veel, zowel privé als op het werk, zowel per vliegtuig, trein, boot / veerboot en mijn eigen elektrische auto (fossiele auto als ik een auto huur). Ik koop beide vluchten privé en krijg gesponsorde gratis vluchten in een werkcontext, waar ik deelneem aan persreizen georganiseerd door verschillende bestemmingskantoren, die graag samenwerken met verschillende luchtvaartmaatschappijen. Verder heb ik een samenwerking met KLM die mijn vluchten naar geselecteerde bestemmingen sponsort waar het normaal is om met hen te vliegen.

Reisgeluk heeft een beleid voor het kopen van klimaatquota. U kunt hier meer over lezen

Tags:

Related Article

No Related Article

0 Comments

Leave a Comment

img advertisement